Η Google έκανε ένα σωρό ανακοινώσεις προχθές στο Google I/O 2024 για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης σε όλες τις υπηρεσίες της. Εκτός από το Project Astra και το άνοιγμα των Home APIs, η εταιρία έκανε και μεγάλες αλλαγές στην αναζήτηση, που πιθανότατα θα της δώσουν τον απόλυτο έλεγχο της πληροφορίας. Όμως, η Τουρκία (ποιος θα το περίμενε) από όλες τις χώρες, προειδοποιεί την Google πως δρα εκτός νόμου της χώρας. Παράλληλα της βάζει και ένα τεράστιο πρόστιμο.
Η Τουρκική Αρχή Ανταγωνισμού, που ρυθμίζει τα θέματα ανταγωνισμού στην χώρα, δήλωσε σήμερα πως αποφάσισε να επιβάλει πρόστιμο στην Google. Η κυβέρνηση της Τουρκίας ίδρυσε αυτή την αρχή για να αποτρέψει απειλές ή παρατυπίες στην ανταγωνιστική διαδικασία της χώρας. Έτσι, χρησιμοποιεί την εξουσία που της παρέχει η κυβέρνηση για να εξασφαλίσει την ίση ανταγωνιστικότητα στην αγορά.
Για αυτό τον λόγο η Αρχή, επέβαλε πρόστιμο στην Google για την μη τήρηση των κανόνων ανταγωνισμού της χώρας και την αμέλεια έναντι του νόμου και της τάξης. Για αυτό τον λόγο η Google θα πληρώνει 0.05% των εσόδων της για το 2023, κάθε μέρα που περνάει και δεν κάνει τις απαραίτητες αλλαγές.
Το πρόστιμο της επιβλήθηκε καθώς η Google δεν περιλάμβανε στην αναζήτηση ξενοδοχείων όλα τα καταλύματα. Αυτό η χώρα το θεώρησε άδικο για τις επιχειρήσεις που ενώ είχαν τα απαραίτητα, δεν περιλαμβανόντουσαν στην αναζήτηση. Η Google προσπάθησε να κατευνάσει τις ανησυχίες της τουρκικής κυβέρνησης, όμως δεν τα κατάφερε, κάτι που οδήγησε στο τεράστιο πρόστιμο.
Το πρόστιμο είναι ήδη σε ισχύ, κάτι που σημαίνει πως η Google από τις 15 Μαΐου έχει ξεκινήσει να πληρώνει την κυβέρνηση της Τουρκίας. Αν δεν συμμορφωθεί με τους κανονισμούς που θέτει η χώρα, τότε κινδυνεύει με ακόμα μεγαλύτερα πρόστιμα. Με το ισχύον πρόστιμο, κάθε μέρα που περνάει, η Google πληρώνει όλο και περισσότερα χρήματα.
Η αλήθεια είναι πως η Google έχει τα κλειδιά του διαδικτύου και συνεχώς προσπαθεί να ελέγξει τα αποτελέσματα βάσει της δικής της ατζέντας. Ευνοεί επιχειρήσεις και μέσα που αυτή ή οι συνεργάτες της θέλουν και αποκρύπτει πληροφορίες, θάβοντάς τις στην αναζήτηση, μετά από δεκάδες σελίδες αποτελεσμάτων. Παράλληλα ευνοεί καταστήματα αντί για μέσα. Αν για παράδειγμα ψάξετε για το Galaxy S24, θα σας βγάλει πρώτα τις σελίδες από όλα τα καταστήματα και μετά άρθρα και reviews που αφορούν την συσκευή. Όλα αυτά κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσουν, ιδιαίτερα όταν η Google φωνάζει πως το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς του διαδικτύου. Καλύτερα να το εφαρμώσει πρώτα από όλους η ίδια.